Stap 4: dossier

Maak een beknopt dossier van al je verzamelde informatie in het Engels. Zorg ervoor dat de info overzichtelijk is en in correct taalgebruik is opgesteld.

Dit dossier vormt de basis voor je uiteindelijke gesprek. Je mag het erbij houden om de informatie snel te kunnen opzoeken als de klant daar om vraagt. Het dossier moet ongeveer 4 kantjes lang zijn.

Geef van de accommodaties, bezienswaardigheden en de steden waarin ze gevestigd zijn een beknopte omschrijving, evenals praktische info zoals openingstijden, prijzen, faciliteiten, ligging, bereikbaarheid.

Inhoud van het dossier:

reistechnische informatie

  • heenreis trein:
    • vertrektijd
    • aankomsttijd
    • overstapmomenten
    • prijs
  • terugreis trein:
    • vertrektijd
    • aankomsttijd
    • overstapmomenten
    • prijs
  • fietsroute
    • Van welke plaats naar welke plaats wordt er gefietst?
    • Hoeveel kilometer per dag ongeveer?
  • per overnachting:
    • plaats
    • accommodatie (omschrijving, ligging, omgeving, bereikbaarheid, prijzen)
    • adres
    • tel.nr
    • web info
    • faciliteiten
    • info over bezienswaardigheden (omschrijving, openingstijden, prijzen)
  • email: druk de email af die je geschreven hebt naar een van de accommodaties

CHECK!!!

  • Probeer je te verplaatsen in de klant. Heb je genoeg informatie verzameld om de reis te maken?
  • Is het dossier overzichtelijk? Kun je alle info makkelijk terugvinden?
  • Formuleer aan de hand van je dossier 5 vragen (in het Engels) die de klant zou kunnen stellen en schrijf ook de antwoorden uit (eveneens in het Engels).